ساینا گلیساینا گلی، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 12 روز سن داره

آوای خدا

22 ماهه شدی

1392/6/29 0:49
نویسنده : سمیرا
489 بازدید
اشتراک گذاری

669 روزگیت مبارک عزیزم

تو این مدت خیلی بزرگ شدی خیلی فهمیده . همه حرفامون رو می فهمی. بله و نه هدفمند می گی.

جمله می سازی دو یا سه کلمه ای. مثلا می گی بالشِ بابا، بغل مامان، خاله مینا..... فدا.... می یاد،

تا تا عباسی خدا نندازی می گم کیو نندازه می گی ساینا می گم اگه خواست بندازه کجا بندازه؟ می گی بغل می گم بغل کی؟ می گی مامان

شیطوبلایی ، طلایی بابا، کی بود؟ ، در بسته، فشا نده (فشار)، نی نی خوابید

صدای تی وی رو که کم می کنم می گی زیاد

دست می زنن می گی تشیق و تو هم دست می زنی

گفتم، گفتی ، گفت رو می گی البته نه پشت هم

هر چیزی که نباشه می گی نیست ... پیشی برد

هر کاری رو که نتونی انجام بدی می گی نمیشه

وقتایی که می ریم تو بالکن گاهی می ری یه گوشه و شروع می کنی با خودت حرف زدن و تقریبا بیشتر کلماتی رو که بلدی می گی البته با یکسری کلمات نامفهوم.

امشب گفتی موبایل کجاس؟ یعنی قیافه من و بابا رو باید می دیدی.

پلوپز. پیتزا، فلفل، چش(چشم)، بنزی(بنزین)، نفس، نازی، قیچی، قاشت ( قاشق)، کوچه، پاکینگ، خمیر، کیمینی ( کِرِم)، دُختِ(دختر)، تخم مرغ و مرغ مرغ

بیشتر کلمات رو درست درست می گی جز چند تا. خیلی قشنگ و واضح حرف می زنی.

خیلی به من وابسته شدی. یعنی هر چی بگم کمه. فکر می کردم بزرگتر بشی وابستگیت کمتر می شه. این روزها همه اش بهم می چسبی. مرتب می گی مامان بغل روزی صد بار می گی مامان

ماشین شده قلمرو شما تا می ریم توش و راه می افتیم می گی تَلوت و اونقدر تکرار می کنی که ما از رو می ریم و آهنگ تولد می ذاریم. تازگی ها هم که یاد گرفتی مرتب می گی بدی یعنی آهنگ بعدی رو بزار این خوب نیست. تا رسیدن به پارک هم هر چند دقیقه یکبار یادآوری می کنی پاک (پارک)

روزها تو خونه راه می ری چشمت به هر چی می افته می گی بابا خییده(خریده) یا خاله مینا خییده یا عمو خییده منم که هیچی نمی خرم کلا.

تا می گم یه چیزی رو نداریم می گی بخر یا بابا بخره

پشت تلفن می گی سلام ...خوبی؟.... دوستِتِ .....بیا ......خونه.... خداپسی

خدانکنه چیزی رو پیدا نکنی می یای می گی مامان..... گم........ پیدا

می گم غذا بخور بزرگ بشی می گی قوی

تازگی ها کتاب (کبات)رو از دستم می گیری و خودت می خونی بعدشم می گی تمو شد دوبایی

به بابا می گی آوا یعنی آواز بخون. به من می گی آهنگ یعنی آهنگ بذار

تا ماشین می ایسته می گی بِییم (بریم)

روزها یه عالمه کتاب می خونیم البته خودت انتخاب می کنی که بیشتر وقتا می می نی انتخاب می شه. یه مدتی می خواستم هر کتابی رو دو بار بیشتر نخونم که نشد الان یه کتاب رو تا شب شاید 15 بار بخونیم. رضایتم نمی دی من از حفظ بخونم شما گوش بدی باید حتما بشیم و با هم ورق بزنیم و بخونیم. یه چیز جالب اینه که شعرهای می می نی رو با من می خونی البته کلماتی رو که بلدی جای خالی میکنم بعد شما خودت کلمه رو می گی.

خیلی کم حرف گوش می دی یعنی اصلا گوش نمی دی مگر با داد و فریاد. البته به خاطر سنته ولی مادر بعضی چیزها خطرناکه (خطری)

عاشق مسواک زدنی البته برای من و بابایی

عاشق عمو پورنگی خیلی زیاد. تازگی ها هم که بهش تلفن می زنیم. شعرهاش رو خیلی دوست داری.

تلفن گه زنگ می زنه می گی زنگ زنگ

این روزها یکی در میون عسلی و خِسی رو می بریم دَدری. البته اگه به شما باشه می گی با هم ببریمشون. ولی خوب ما نوبتیش کردیم.

تا می گم می خواهیم بریم بیرون به لباس اصلا کاری نداری می ری جا کفشی رو باز می کنی و دمپایی هاتو (دمپا) رو پات می کنی و دم در منتظر می ایستی و اگه زیادی معطل بشی با همون دمپایی های خاکی راه می افتی تو خونه.

زیاد که بوست می کنم می گی بوس اصلا نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

تا در واحدهای دیگه بسته می شه می گی تسید می گم کی؟ می گی ساینا می گم ساینا که نمی ترسه یه غرش می کنی یعنی من ترسوندمش

وقتی نمی خوای غذاتو بخوری می ریزی رو زمین و می گی پیشی یعنی پیشی بیاد بخوره

دست هر کی نون ببینی همه اش می گی نون نون نون

این روزها آشپزی می کنی با من عاشق اینی که نمکین بریزی تو غذا. ظرفا رو می شوری و می گی شسته

با هم می رقصیم گاهی هم می چرخیم یه عالمه که خیلی دوست داری.

یه بازی از خاله مینا یاد گرفتیم قلک بازی که با کاغذ پول درست می کنیم و می ریزیم تو قلک البته شما می گی پول یعنی پول واقعی بده و قُقَک (قلک)

به کلید و قفل (قُف) خیلی علاقه پیدا کردی.

عاشق تماشای عکسی البته بیشتر آلبوم رو دوست داری. عَس(عکس)

صبح که از خواب بلند می شی می گی سلام ... صبحانا

خیلی دلبر شدی خیلی زیاد. حرف زدن و حرکاتت کاملا ما رو متعجب می کنه. می گی این خونمون رو بیشتر دوست داری.

چند روز پیش رادین رو که دیدی یه عالمه برای هم ذوق کردین انگاری که دلتنگ شده باشین خیلی بامزه بود. بعدشم تو پارک دست همدیگرو گرقته بودین. مخصوصا شما همه اش می خواستی دست رادین رو بگیری.

و اینکه این روزها خیلی کار دارم مادر خیلی زیاد. و ببخش اگه گاهی خیلی خسته ام و حوصله بازی ندارم و گاهی هم دعوامون می شه مخصوصا وقت خوابیدن ظهر که من از پا در اومدم و شما نمی خوابی.

دلبند قشنگم می خوام بدونی تنها آرزوم اینه که تو خوب زندگی کنی، من و پدرت از تو هیچ انتظاری نداریم جز اینکه شاد باشی و شاد زندگی کنی. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

یاسی خاله هیلدا
29 شهریور 92 8:32
22 ماهگیت مبارک عشششششقم
قربون حرف زدن قشنگت که کلی دلم از خوندنشون اب شد
دلم برات یه عاااااااااااالمه تنگ شده کاش زود همدیگرو ببینیم و برام حرف بزنی
نرگس جونم عشقمو یه عالمه ببوس

ممنون خاله یاسی مهربووووووووووونم
میسی خاله ای. خیلی بامزه شدم مامانم می گه البته.
ما هم دلمون کلی تنگیده . چشم . ما هم شما رو می بوسیم. بوووووووووووووووووس
خاله مینا
29 شهریور 92 23:47
عزیز دلم..22 ماهگیت مبارک باشه...هر روز با مزه تر میشی و بیشتر نمک می ریزی و دل مامان و بابا وبقیه رو می بری...خاله که شما حرف می زنی کلی کیف می کنه...منم آرزو می کنم همیشه شاد و سالم باشی عسل خانوم...یه عالمه بوس و غغل(بغل)


ممنون خاله مینا جونم. منم شما رو می بینم کلی کیف می کنم. عاشق خاله مینامم دیگه خیلی زیاد. ممنون ما هم براتون آروزی شادی و سلامتی و موفقیت داریم. بووووووووووووووس
نسیم-مامان آرتین
30 شهریور 92 15:29
22 ماهگیت مبارک عزیز دلمخاله جون دیگه یواش یواش داری به 2سالگی نزدیک میشیا
خاله فدای اون شیرین زبونیات بشه من موندم چرا هر چی پیدا نمیشه باید مامانا جوابگو باشن

ممنون خاله بله دیگه حسابییییییییییی بزرگ شدم. میسی خاله ای. خوب مامانا همیشه دم دستن آخه. بوووووووووووووووس
مامان اهورا
31 شهریور 92 8:29
_________*___*___*__*_______******
__________*___*__*________**::::::
______________*__*_______**::::::::
_______________*__*_____**:::::::::
________________*__*___*:::::::::::
_________________*_*__*::::::::::::
_____**********____##*::::::::::
___**:::::::::::::::::: ^^*::**::
__**:::::::::::::::::::^^^**:::::::::::
___**:::::::::::::::::::::^^ ^*:::::::::::
_____**:::::::::::::^^*:::::::::
__________****::::::::::::^*********
____________**:::::::::
___________**::::::
_______.oº º .******
……O º *
*.°
º
...°
....O
.......°o O ° O
.................°
.............. °
............. O
.............o....o°o
.................O....°
22 ماهگیت مبارک ماه خاله...قربونت برم الهی.


ممنون خاله خدانکنه. بوووووووووووووووس
بهار
2 مهر 92 7:54
اگه دوست داشتین به آدرس زیر سر بزنید. طراحی اختصاصی قالب وبلاگ . www.ghalebe-weblog.blogfa.com
فرزانه
2 مهر 92 17:33
22 ماهگیت مبارک باشه نازنینم

میبوسمت

منتظر جشن تولد 2 سالگیت خواهم ماند

یلدای ماهم بوسیدن زیاد رو دوس نداره همش میگه اصن نه اصن نه




ممنون فرزانه جون

انشاله. پس همشون همینطورین. تازه سر ما داد هم می زنه.

عزیزم اومدم وبت اما نمی تونم نطر بذارم. انشاله کامپیوترم درست بشه می یام پیشت. بووووووووووووووس


مامان آرشیدا کوچولو
3 مهر 92 9:54
خوش زبون منروز به روز حرف زدن هاشون خوشمزه تر هم میشه


بوووووووووس برای خاله زهره
سارا (مامان درسا)
3 مهر 92 10:20
بابا شاغل بابا پرکار بابا پرمشغله
خسته نباشی عزیز دلم
الهی بمیرم که دوباره دستش در رفته
دوستتون دارم و کلی دلتنگم
منم شدم یه مادر کلی گرفتار
بیای پستمو بخونی می فهمی چرا


ای جانم هنوز در تدارکیم. هنوز تا شاغلی راه هست. فکر کن با بچه خیلی سخته.
دستش در نرفته سارا جون؟؟؟؟؟؟؟ خدانکنه دوباره پیش بیاد.
ما هم دوستتون داریم. انشاله موفق باشی. می دونی نمی تونم بلاگفا نطر بذارم. می یام پیشت. خیلی خوشحال شدم بابت دانشگاه. خیلی. بووووووووس
مادر آیاتای
7 مهر 92 10:47
ای جووووونم ساینا گلم که اینقدر خوب دیگه میتونه صحبت کنه. عزیزم کی اینقدر بزرگ شدی؟ ماشاله. خیلی تیکه هاش بامزه بود. فکر کن میگه بابایی آواز بخونه!! البته خب مثل آیاتای که به باباش میگه توضیح بده! خیلی خوبه که میاد کنارت موقع کارای آشپزخونه اما مثل اینکه ساینام بدتر از آیاتای همش میخواد همکاری(!) کنه و اونجا دعوامون میشه..اون تسید گفتنشم عین آیاتایه، دقیقا یه غرش میکنه یعنی ازین ترسید!! خدا حفظش کنه نرگس جون.


وای می بینی فرزانه جون خودمم باور نمی کنم اینقدر بزرگ شده. بله دیگه هر کدوم یه جوری از پدرها دلبری می کنن. همکاری که دیگه خیلی زیاد شده تا جاییکه دیشب غذامون شور شد. چه جالب من فکر می کردم فقط ساینا غرش می کنه. ممنون عزیزم همینطور آیاتای رو برای شما. می بوسمتون
مامان آویسا
7 مهر 92 13:25
22 ماهگيت مبارك عشقم
ووي كه من عاشق حرف زدنهاي كوچولوهام


ممنون عزیزم. منم همینطور خیلی شیرینه.
نمی تونم وبت نظر بذارم عزیزم. به محض اینکه کامپیوترم درست بشه می یام پیشتون. می بوسمتون یه عالمه مخصوصا اون شیرین خوشمزه خودمو. بووووووووووس
مامان اهورا
9 مهر 92 14:36
روز مهــر و مـاه مهــر و جشـن فــــرخ مهــــــرگان
مهــــر بیفـــــزا ای نگــار مــاه چهـــــر مهـــربان
10 مهرماه جشن باستانی مهرگان , بر شما دوست ایرانی خجسته باد


ممنون عزیزم
ناهیدمامان فاطمه گلی ومحمرضا
14 مهر 92 21:48
سلام عزیزم
سلام به روی ماه ساینای خاله
عزیزم یه عاااااااااالمه دلم برات تنگ شده بود
عشقم 22 ماهگیت مبارگ شکوفه خاله وایییییییییییییییی بخورمت که چقدر شیرینی عزیزم وقتی مطالب زیبارو خوندم داشتم از ذوق می مردم خودت این مزه هارو می ریزی؟
ای به فدات که آشپزی می کنی ظرف می شوری پول می خوای عزیزم گول خاله مینارو نخوریااااااااااااااااابگو از اون پولای سبز بده خوب گلم سیایت داشته باش که می دونم داری


سلام خاله. ممنون خاله جونی.
نمی دونی چه شیرین زبونی شدم. مامان بزرگم می گه به مامانم رفتم منتها پیشرفته تر
خدانکنه خاله ناهید جونم.
چشمممممم. من که عاشق سبزم اونهم از نوع پررنگش. می بوسمتون یه عالمه
نسیم مامان آرتین
16 مهر 92 14:32
تربچه خاله روزت مبارک


ممنون خاله نسیم جون. روز آرتین جونم مبارک. بوووووووووووس
مامان آرشیدا کوچولو
21 مهر 92 0:58
کجایی مهربون ؟؟؟ بهتر شدی؟؟؟

بله زهر جونم خوبم نازنینم. بوووووووووووووووووس

فرزانه
23 مهر 92 10:30
خاله نرگس جونم کجایییییییییییییییییییییییی


همین جام فرزانه جون می یام پیشت . بوووووووووووووووس
مادر آیاتای
28 مهر 92 9:32
نرگس جون احیانا تصمیم نداری ما رو از احوالات مطلع کنی؟ خواهر دلمون تنگ شده برای کاراش. و البته نگران سلامتیتونم هستیم.


ممنون فرزانه جون. هستیم کمی کار هست. ممنون عزیزم. روی ماه ماه منو ببوس
مامان آرشیدا کوچولو
28 مهر 92 10:44
نمیخوای بنویسی دیگه؟؟؟؟


می نویسم عزیزم. بووووووس
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمدرضا
28 مهر 92 17:14
سلام خوبید نرگس جون
ساینای گل خاله خوبه؟
یه ماچ ابدار از طرف من به اون لپای نازش بکن


سلام عزیزم. خوبه خاله جون. چشممممممممممممم. شما هم لپای خوشگل فرشته های منو ببوسین.
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمدرضا
28 مهر 92 17:14
عزیزم خصوصی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آوای خدا می باشد