ساینا گلیساینا گلی، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 12 روز سن داره

آوای خدا

برنامه این روزهای ما

1392/4/18 19:08
نویسنده : سمیرا
560 بازدید
اشتراک گذاری

همه زندگیم تویی. تا وقتی بیداری با همیم وقتی هم که می خوابی بازم نوشتن خاطرات و روزانه های توست.

این روزها خدا رو شکر غذا خوردنت بهتر شده. معتقدم باید با هر چی تو خونه پیدا می شه یه غذای خوب و کامل برات درست کنم. این شد که دوباره پای سوپ اومد وسط و الان روزی یک تا دو بار قبل ناهار یا شامت سوپ می خوری. البته سوپ ها رو خیلی ساده درست می کنم.

1- مرغ یا گوشت یا آب اونها گاهی هم پنیر یا شیر و حتی ماهی

2- غلات مثل برنج یا رشته یا جو یا آرد یا سیب زمینی و گاهی هم نان

3- حبوبات که البته بیشتر عدس و ماش و گاهی لوبیا

4- سبزی مثل جعفری یا گشنیز یا بروکلی یا هویج و .. یا مخلوطی از چند نوع

5- گاهی از مغزها مثل بادوم و گردو. کره یا روغن معمولی و در آخر هم روغن زیتون می ریزم

البته از همه استفاده نمی کنم هر بار یکنوع سبزی یکنوع حبوبات و غلات که سوپت ساده و سبک باشه و از اونجاییکه کره و روغن زیتون نباید زیاد بجوشه سوپ رو که خاموش کردم بهش اضافه می کنم. معمولا یکی دو ساعت قبل از غذای اصلی.

دنت رو فعلا خیلی کم کردم هم ازش دلزده شده بودی و هم اینکه زیاد دوست ندارم آماده چیزی بهت بدم.

صبحانه هم کلییییییییی تنوع داره کلا در هفته تکراری نداریم. تخم مرغ نیمرو دو تا سه روز در هفته البته گاهی با پنیر ، گاهی با گوجه یا خرما و گاهی هم خالی

بقیه هفته هم پنیر و کره، کره و عسل، پنیر و گردو، کره کنجد، کره بادوم زمینی، کره پسته و خلاصه هر چیزی رو که نمی خوری می یاریم تو صبحانه.

گوشت های بسته بندیتم کلا جدا کردم تا تنوعش بیشتر بشه و کلا معطل غذای ما نباشی. همه نوع گوشتی برات می گیرم. بلدرچین. بوقلمون که البته گردن و بعد رانش عالیه. گوسفند گاهی کم گوساله و البته مرغ و ماهی که خیلی دوست داری. گوشت ها به غیر از مرغ و ماهی معمولا چرخ می شه به صورتی توپی قلقلی می شه می زارم کاملا یخ بزنه و بعد همه تو یه ظرف که هر بار خواستم دو سه تا دونه از توپ ها رو با برنج می خوری.

برنج هم جدا برات می پزم چون شما نرم و آبدار دوست داری اصلا برنج خشک نمی خوری مخصوصا که دون هم باشه. معمولا بهش سبزی می زنم چون عااااااااشق سبزی پلویی. گاهی هویج، گاهی تره فرنگی و خلاصه هر چی که بشه.

ماکارونی رو هم 1/2 غنی شده می گیرم که البته شما با گوشت نمی خوری. با پنیر گودا یا معمولی یا خامه بهت می دم. آبکش شده و اگه دم کنم زیاد دوست نداری.

متاسفانه به حبوبات حساسیت داری. به شدت نفخ می کنی. بنابراین عدس پلو و لوبیا پلو تا میزان زیادی کم شده یا اگه بهت بدم خیلی کم حبوبات داره.

دیگه بهت شکلات نمی دم. مگر اینکه کسی غیر از من و بابایی بهت شکلات بده.

 

و اینکه این روزها خیلی خیلی شیرین و خوش زبون شدی. کلی کلمه می گی همه رو بامزه.

بیااا

پاشو

بشین

آله

دُتُر

سواری

مایی

پیشی تازگی ها می گه میو میو

پیشی

هاپو

ماما دو = مامان جون

دسته

قط = تلفن رو قطع کن (حالا خوبه من با تلفن زیاد حرف نمی زنم)

بده

عباسی

بیست و دو

تخ = تخت

بس = بسته

حمو = حموم

توپولی

دوسر = لوستر

موتو = موتور

ماشی = ماشین

دندوم = دندون

آینه

هلام = سلام

حوله

پله

میز

پتو

لول = گل

قص = قرص

آتا= آرتا

لپ

عالی

بیس = بیست

کا= کار

خوابت دوباره بهم ریخته و اصلا شب رو خوب نمی خوابی. نمی دونم چی شده؟؟؟؟

کتاب هنوز سرجاشه به شدت. امیدوارم همیشه اینقدر کتاب خون باشی. البته تازگی ها به کلیله و دمنه هم علاقه پیدا کردی.

توپ بازی هم کار هر روزمونه. پارک، حیاط بازی با توپ، لگو رو کمی علاقمند شدی. نقاشی، ولی بازم حوصلت سر می ره نمی دونم چیکار کنم.

پارک که می ریم عاشق پیرمردهای تنهایی که روی صندلی نشستن یا پسرهای جوون که اونها هم کلی با تو گرم می گیرن، آخه مادر پس بچه ها چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و اینهم یکروز دنبال بازی ما تو خونه

 

و همون روز اولین باری که تل زدی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
19 تیر 92 7:21
الهی بگردم اول صبح کلی با دیدن روی ماه عشقم انرژی مثبت گرفتم.
خاله جون خیلی خوشحالم که می خوام از نزدیک ببینمت خداییش خیلی دلمون تنگ شده واستون.
همه مطالبو خوندم.آفرین که غذا خوردنت بهتر شده و آفرین به مامان نرگس که واست وقت میذاره.
عشقم چرا شماها اینجوری هستین یه کاری که رو نرم انجام میدین از اون طرف حسابی با چیزایی دیگه ما مامانا رو خسته می کنید؟چرا خوابت به هم ریخته؟عزیزم خودت همکاری کن و همیشه بدون شما نی نی نیستی که خوب نخوابی شما کوچولو هستی و باید خوب و راحت بخوابی.(از سخنان مامان الهه به روشایی .)
خیلی دوست دارم بیشتر بنویسم.میرم سراغ کارها و برنامه هام دوباره شد میام.


ممنون خاله الهه جون. وای به اندازه شما که وقت نمی ذاره.
چیکار کنن دیگه. باید همیشه یه چیزی باشه وگرنه زیادی احساس خوشی می کنیم. منم بهش اینها رو می گم ببینم اثری داره. یه عالمه می بوسمتون فراااااااووووووووووووون
نسیم-مامان آرتین
19 تیر 92 13:12
ای جون دلم خوش خنده شیرین زبون


بووووووووووووس
یاسی خاله هیلدا
19 تیر 92 23:18
هلام خاله نرگس
عشقم خوبه
من عااااااااااااااشق همه عکساشم خوش خنده من تو همه عکسا میخنده
اخه من عاااااااااااااااااااااااااااااااشقتم
قیافشو موقع تل زدن خدددداااا
یعنی من تو خونه راه میرم میگم هلام

عشقموووووو یه عالمه ببوس نرگس جونم

هلام خاله یاسی
خوبیم
منم عاشق شمام خاله جونی
دوباره هلاااااااااام . منم آی لاااااااااااااا
مامانم قول می ده منو ببوسه شما هم دوستمو بوس بارون کنید.
فاطمه مامان آیلین
20 تیر 92 1:03
چقدر عکسای بدو بدو کردنش حس خوبی به آدم میده ... چه تل قشنگی داری خانوم کوچولوی قشنگ


ممنون عزیزم. قابلی نداره خاله جونممممم. بووووووووووووووووووووس
فاطمه مامان آیلین
20 تیر 92 1:04
وای خوش به حالت نرگس جون که ساینا غذاهای مخصوص بچه رو میخوره ، منم خیلی دوست داشتم غذای اینجوری رو ..کلی مقویشون میکردم و کلی از خودم اختراعات به جا گذاشتم
ولی آیلینه دیگه نمیخوره
طعم و شکل غذاهای آدم بزرگا رو بیشتر دوست داره ..اگه برنج و خورشت یا آش و سوپ باشه که عالیه ولی اگه غذای خشک باشه کلی دردسر داریم مثلا ماکارونی که واسه آیلین درست میکنم یه چیزی شبیه سوپه و.... الا ماشالا


نه عزیزم ساینا هم همچین خوش غذا نیست. هر از چند گاهی هیچی نمی خوره. ولی خوب من گاهی برمی گردم به گذشته و هر چیزی رو که بهش می دادم دوباره شروع می کنم. چون اینطوری براش تنوع می شه. واااای ماکارونی خوردن ما هم همینطوریه. من می گم عین همن. بوووووووووووس فراوووووووووون برای عشقم و مامان گلش
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
20 تیر 92 10:52
سلام نرگس جون خوبید ساینا که فداش بشم چه شیطون بلایی هست خوبه
به این میگن یه مادر نمونه والا واسی ساینا سنگ تموم گذاشتید کاش فاطمه هم می تونست غذا بخوره اصلآ غذا دوست نداره میگم
این چیزهایی که نوشتید واسی مامانایی مثل ما هم خوبه نرگس جون با اینکه کارم با دو بچه خیییییییییییییییلی زیاده کنارش کار خونه وخیاطی هم هست خسته هم خیلی می شم ولی از غذای فاطمه نمی گذرم ولی هرکاری می کنم نمی خوره ولی اگه غذاش شکل خاصی داشته باشه می خوره که من اصلآ سلیقه ندارم مثل همون توپ قلقلی که گفتید تو کلم پلو خوب می خوره میگم اگه ازتون خواهش کنم میشه یه برنامه غذایی به من بدید البته ببخشیدا این یه توقع زیاده چون دوستم بودید اینو گفتم آخه دیگه مغزم کار نمی کنه
راستی تفاهم خیلی داریم منم به شما فکر می کردم البته به یه شکل دیگه که کاش منم پیشتون بودم همو دیدار می کردیم آخه فاطمه از طریق اینترنت ساینارو دیده دوسش داره در ضمن گفته بودید لباس ساینا
میگم اگه دوست دارید آدرس بدم مدل واندازه ساینارو بدید اگه پارچه خاصی دارید بفرستید اگرنه هم که بگید من خودم می خرم براش می دوزم می فرستم راست گفتم دوستی مثل شما هرکاری کنید کمه این باعث افتخارمنه گلم
ساینارو ببوس ببخشید زیاد شد


سلام ناهید مهربونم. ممنون عزیزم به خاطر اینهمه لطفت. باور کن اگه نزدیکم بودی یه لحظه از دستم آرامش نداشتی. من عاشق خیاطی هستم اما اصلا بلت نیستم حتی با چرخ کار کنم.
چشممممممممم عزیزم. برات یه برنامه آماده می کنم که زیادم با دو تا خوشگلات اذیت نشی.
می یام پیشت خانومی. دوستتون دارم زیاااااااااد. بووووووووووووووووووووس
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
20 تیر 92 10:56
راستی گفته بودید حبوبات براش نفخ میاره از وبلاگ سپیده خانم خوندم که می گفت عدس ونخود ولوبیا رو خیس می کنه در سه وعده آبشو عوض می کنه بعداز خشک کردن پودرش می کنه بعد تو غذاهاش می ریزه شاید اگه پوستشو بگیری نفخش هم کمتربشه شایدم شمااینو امتحان کرده باشید ولی گفتم بگم
دوستتون دارم


ممنون عزیزم. پیشنهاد جالبی بود . انجام می دم ببینم چی میشه. یه مدتی پوستشونو می گرفتم کوچولوتر که بود . ممنون ناهید جونم . یه عالمه بوووووووووووووووووووووس
سارا (مامان درسا)
20 تیر 92 11:35
من عاشقتم خاله جونی خوب
قربون اون خندیدنت بشم من
این مامان گل و مهربون باید دخمل گلی مثل شما داشته باشه
می بوسمتون


ما هم عاشقتونیم عزیزم.
ممنون عزیزم . چشمات خوشگل می بینه. یه عالمه بووووووووووووس
الناز مامان بنیا
20 تیر 92 20:31
قربون تل زدنت برم من


بوووووووووس
mamane hilda
21 تیر 92 22:57
salam narges joon kheili estefade kardam va az hameye neveshtehat not bardashtam merc aziiizam ke inhame etelaate khubo minevisi ta ma ham estefade ke na suuee estefade konim


سلام عزیزم. تجربه مادرانه ای بود. وای نه بابا اینقدرها قابل استفاده نبود. در هر صورت خوشحال می شم به درد خور باشه. می بوسمتون یه عالمه
خاله مینا
22 تیر 92 0:19
خاله قربون اون خنده هات بشه..خوش به حالت با این مامان با حوصله ت..خیلی به شما اهمیت میده..من که شخصا اعتراف می کنم اصلا حوصله ندارم این همه غذای متنوع برای رادین درست کنم..مامانت الحق که یه کارشناس تغذیه خوب ولی مهم تر یه مامان عالیه که اینقدر به غذای شما اهمیت میده و برای شما وقت می ذاره..تو هم خوب بخور و زود زودی بزرگ شو جیگر طلا...دلمون براتون تنگ شده...هزار تا می بوسمت با اون تلت خوشگل خانوم..


خدانکنه خاله مینا جونم
نه بابا اینقدرهام باحوصله نیست. از بس بی غذا موندم مامانم فکر کرد غذامو جدا کنه گشنه نمونم. چشممممممممممممم. اختیار دارین این چه حرفیه بذارین بزرگ بشه رادین جون تنوع می خواد یه عالمه.
ما هم دلمون یه عالمه تنگیده. بووووووووووووووووووووس فراوووووووووووون برای خاله مینا و رادین جون و عمو جون.
مامان آویسا
22 تیر 92 10:50
وووووووي خوشگلي چقده تل بهت مياد
معلومه كه حسابي شيرين و بازيگوشي
ماماني خوش به حالت ما صبج كه پا ميشيم تا شب بايد فكرم اين باشه صبحونه چي بهت بدم ناهار چي شام چي؟


ممنون خاله جونی
حسابییییییییییییی
وای ما هم همین برنامه رو داریم برای همینم غذای ساینا رو کلا جدا کردم.
بوووووووووووووووووووووووووووس
مامی ارمیا
22 تیر 92 11:34
سلام عزیزم. ارمیای من تو مسابقه نی نی شکمو شرکت کرده .بهش رای میدین؟؟؟؟؟ لطفا کد 589 را به شماره 20008080200 پیامک کنید. ممنونم
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
23 تیر 92 11:05
سلام فدات بشم که رومو زمین نداختی گلم


سلام عزیزم. این چه حرفیه . فقط چیزهایی رو که دوست داره و دوست نداره برام بنویس. می بوسمتون
منا مامان الینا
24 تیر 92 10:46
اول یه کف مرتب و منظم به افتخار مامان نرگس گل

بعدشم بوس و دست و جیغ واسه این ساینای خوش خنده و مو قشنگ
عزیز دل خاله تو کی موهات اینقدر بلند و خوشکل شدن؟


واااااااااای یه عالمه تحویلمون گرفتن.
میسی خاله ای. نمی دونم خاله یهویی اینطوری شدم. بووووووووووووووووووووس فراووووووووووووون
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
25 تیر 92 1:23
سلام عزیزم نمی دونم چی بگم خیلی شرمنده شدم دیگه عزیزم انشالله بتونم جبران کنم
باشه چشم اماده می کنم بعد براتون می فرستم
ساینارو ببوس


سلام ناهید جون. شرمنده چند وقتی نیستم حتما برات می فرستم. قربونت. بوووووووووووووس
مادر آیاتای
3 مرداد 92 11:23
خداروشکر فکر کنم اونکه بهتر غذا بخوره شماهم احساس خیلی خوبی داری. منکه فکر میکنم وقتی بچه ها خوب غذا بخورن مادراشون از هیجان وزن اضافه میکنن. توی دنبال بازی معلومه خیلی بهش خوش میگذره. از ته دل میخنده عزیزم. تل هم که خیلی بهش میاد. میبینم که میره سراغ کمد کتابها. خیلی دوست دارم بچه هایی که به کتاب علاقه نشون میدن. آیاتای دوست داره هزار تا کتاب بزاری کنارش و برای هرکدوم دو دقیقه وقت بزاری چون زود حوصله ش سر میره. بچه مون خردادیه دیگه!!!


وای دقیقا همینطوره فرزانه جون.
البته بهتره ما وزن اضافه نکنیم هاااااااااااا. هههههه.
خیلی کتاب دوست داره هر چی بگم کم گفتم.
خیلی خوبه علاقه نشون می ده. به نظرم همینم کافیه. می بوسمتون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آوای خدا می باشد